Tunelis

Tunelis ir mākslīgi veidota pazemes eja. Lai gan nav noteikta precīza definīcija, tunelis parasti ir vismaz divreiz garāks par tā platumu, turklāt visas tā malas ir noslēgtas, ar atvērtiem galiem.

Tuneļi var būt paredzēti kājāmgājējiem vai velosipēdistiem, vispārējai satiksmei, tikai autotransportam, dzelzceļa transportam. Tie var būt konstruēti ūdens pārvietošanai vai kanalizācijai, elektroenerģijas un sakaru kabeļu izvietošanai, kā arī citiem specifiskiem mērķiem.

Tuneļus būvē, lai pārvarētu dabas šķēršļus (piem., tunelis cauri kalnam), lai saīsinātu ceļu (tunelis cauri kalnam tā vietā, lai brauktu apkārt), lai samazinātu braukšanas ilgumu (tunelis prāmja vietā). Tuneļus zem ūdens šķēršļiem ierīko tur, kur tilti varētu traucēt kuģu kustībai. Tāpat tuneļus būvē, lai novērstu dažādu transporta plūsmu krustošanos vienā līmenī.

Garākie tuneļi:
 - Seikana tunelis Japānā ir garākais dzelzceļa tunelis pasaulē (53,9 km), no kura 23,3 km atrodas zem jūras.
 - Lamanša tunelis starp Franciju un Angliju zem Lamanša šauruma ir otrais garākais ar kopējo garumu 50 km, no kura 39 km ir zem jūras.
 - Lerdāles tunelis Norvēģijā no Lerdāles uz Aurlandi ir garākais autotransporta tunelis pasaulē 24,5 km garumā.
 - Zhongnanshan tunelis Ķīnā, pasaulē garākais divu eju auto tunelis, otrais garākais auto tunelis 18,04 km garumā.
 - Gotharda tunelis Šveicē no Gošenenas līdz Airolo ir trešais garākais auto tunelis 16,32 km garumā.

lv.wikipedia.org

Lasīt tālāk
Izvēloties pārlūkot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai lai pielāgotu jūsu pieredzi. Jūs jebkurā laikā varat atsaukt savu piekrišanu, mainot pārlūkprogrammas iestatījumus un dzēšot saglabātās sīkdatnes. Privātuma politika
Piekrītu