Ogres dzelzceļa stacija
Celta 1859. gadā. Būves vadītājs - angļu inženieris K. Hennings. Stacijas apbūvi veidoja divi peroni, perona nojume un rampa, ūdenstornis, koka puskazarma, divi tvaika lokomotīvju uzpildīšanas ūdens sūkņi. Laika gaitā stacijas ēka vairākkārt tika pārbūvēta un paplašināta. Tieši no Ogres stacijas sākotnējā nosaukuma Oger, Ogres pilsēta ieguva savu nosaukumu. 1904. gadā Ogres stacijas lielajā zālē tika novietota liela pareizticīgo altārglezna, un tur arī notika Ogres kolonijas pareizticīgo iedzīvotāju dievkalpojumi. 1944. gadā stacija tika uzspridzināta, un vēlāk atjaunota 1947. gadā pēc PSRS staciju tipveida projekta, kura arhitekts bija Siņicins. No stacijas sākotnējā kompleksa pašlaik ir saglabājusies koka puskazarma un mūra preču noliktavas fragments, uz otrā perona saglabājusies 20. gs. sākumā celtā nojume, kuras balstus veido 1881. - 1883. gadā gatavotas tērauda sliedes. Stacijas ēka pieder VAS "Latvijas Dzelzceļš".
www.celogudri.lv; travelnet.lv
Lasīt tālāk