Metāla tilts

Tēraudam, kā konstruktīvam materiālam ir liela mehāniskā izturība, tas ir viendabīgs un pietiekoši ilglaicīgs materiāls, kas nodrošina vieglu, drošu un estētisku konstrukciju būvi.

Dzelzi vai čugunu tiltu būvniecībā sāka pielietot 18.gadsimtā. Viens no pirmajiem čuguna tiltiem tika uzbūvēts Kolbrukdeilā Šropšīras apgabalā Anglijā 1779. gadā pār Severnas upi. Tilta laiduma garuma bija 30.5 m un tas sastāvēja no pieciem puslokiem, savienotiem laiduma vidū. Tilta būvniecība tika izmantotas 400 tonnas čuguna. Tilts saglabājies līdz mūsdienām.

18.gs. beigās un 19.gs sākumā, tiltu konstrukciju attīstību paātrināja daudzās čuguna tiltu avārijas, kas prasīja pārskatīt tiltu aprēķinu metodes un projektēšanas principus. Čuguns izrādījās par trauslu lielu slodžu uzņemšanai. 1867.gadā Džeims Eids tiltu būvniecībā sāka pielietot tēraudu. 1874.gadā ASV St.Luissas pilsētā Missuri tika uzbūvēts viens no pirmajiem tērauda tiltiem pār Mississippi upi. Tilts sastāvēja no trīs tērauda loku veida laidumiem ar kopējo garumu 158.50 m. (153 + 158 + 153 m) (1.6.att.). Tilts kalpo arī šodien uzņemot divas dzelzceļa līnijas apakšējā klājā un autotransportu augšējā klājā.

Tērauda konstruktīvās īpašības ļauj to izmantot dažādu sistēmu metāla tiltu būvniecībā. Pēc nesošo elementu statiskajām shēmām tērauda tiltus var iedalīt siju (kopņu), rāmju, loku, vanšu un iekārtās sistēmas tiltos. Bez tam var tikt veidotas arī dažādas kombinētās sistēmas

www.bf.rtu.lv

Lasīt tālāk
Izvēloties pārlūkot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai lai pielāgotu jūsu pieredzi. Jūs jebkurā laikā varat atsaukt savu piekrišanu, mainot pārlūkprogrammas iestatījumus un dzēšot saglabātās sīkdatnes. Privātuma politika
Piekrītu