Mūra loka tilts pār Kujas upi

Mūra loka tilts pār Kujas upi ir unikāls industriālā mantojuma objekts, būvēts cara laikos ap 19. gs. vidu. Vienlaiduma laukakmens mūra tilts ar kieģeļu velvi uz vecā Madonas-Gulbenes zemes ceļa, slīpi šķērso upes gultni, tāpēc tam uzbūvēta masīva laukakmens krasta nostiprinājuma siena. Šāds tilts ar slīpi veidotu konstrukciju ir vienīgais Latvijā, kas saglabājies sākotnējā veidojumā.

20. gs. sākumā šis tilts saukts arī par "Līko tiltu", jo arkveida tilta konstrukcija pāri upei ir nevis taisna, bet veido 10–15 metrus garu loku. Agrākos laikos šis tilts arī kalpoja kā pārvads Kujas upei, jo šeit gāja galvenais ceļš Madona – Gulbene.
visitmadona.lv


Latvijas industriālā mantojuma fondā minēts kā "Zemes ceļa mūra tilts pār Kuju". Vienlaiduma laukakmens mūra loka tilts, kura velves apmūrējumam lietots ķieģelis. Tilts slīpi šķērso upes gultni, tāpēc tam uzbūvēta masīva laukakmens krasta nostiprinājuma siena.

Mūra loka tilts pār Kujas upi būvēts cara laikos ap 19. gs. vidu. Šāds tilts ar unikāli veidotu konstrukciju ir datējams kā vienīgais Latvijā, kas saglabājies oriģinālā sākotnējā veidojumā. 20. gs. sākumā saukts arī par "Līko tiltu", jo arkveida tilta konstrukcija pāri upei ir nevis taisna, bet veido 10–15 metrus garu loku. Agrākos laikos šis tilts arī kalpoja kā pārvads Kujas upei, jo šeit gāja galvenais ceļš Madona – Gulbene.

VKPAI šo tiltu vērtē kā ārkārtīgi vērtīgu kultūras pieminekļu apskates objektu. Nostāsts vēsta, ka, 1941. gadā padomju armijai atkāpjoties, trīs automašīnas iegāzušās no tilta upē, jo šoferi nav pamanījuši tilta līkumu un aizbraukuši taisni.
kulturasdati.lv

Lasīt tālāk
Izvēloties pārlūkot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai lai pielāgotu jūsu pieredzi. Jūs jebkurā laikā varat atsaukt savu piekrišanu, mainot pārlūkprogrammas iestatījumus un dzēšot saglabātās sīkdatnes. Privātuma politika
Piekrītu