Ieeja Ventspils ostā
Ieeja Ventspils ostā, dēvēta par Jūras vārtiem. Pirmo reizi Ventspils osta vēsturiskajos dokumentos ir minēta 1263.gadā. Ventspils ostas uzplaukuma posmi:17.gadsimta Kurzemes Hercoga Jēkaba ostas kuģu būvētavās tika uzbūvēti un Eiropā pārdoti ap 135 kuģi; 19.gadsimta Krievijas Impērijas sastāvā kā pirmā no Baltijas jūras ostām tika ar dzelzceļu savienota ar Maskavu un Ribinsku. 20.gadsimtā Ventspils osta kļūst par Eiropas mēroga ostu, tostarp, arī pateicoties ģeogrāfiskajam izvietojumam un piejūras klimatam, kurš ostu padara neaizsalstošu un kuģojamu visa gada garumā.
Ventspils ostas ģeogrāfiskā izvietojuma īpatnība nosaka dziļumu uzturēšanas specifiku. Valdošās straumes virzienā no dienvidiem uz ziemeļiem pastāvīgi nes migrējošās smilšu plūsmas, kuru atzars pietuvojas Ventspils krastiem.
Līdz ar šiem sanesumiem gada laikā pie ieejas Ventspils ostā var nosēsties līdz 900 tūkstošiem kubikmetru smilšu, tādēļ Ventspilij vienmēr ir bijusi aktuāla gultnes padziļināšana. No 90. gadu beigām dziļuma uzturēšanas darbiem tiek izmantots kuģis "Dzelme".