Daugavgrīvas mols

Rietumu mols
Rietumu mols būvēts no 1881. līdz 1885. gadam kā Komētfortas dambja turpinājums, lai nodrošinātu kuģiem brīvu pieeju Rīgas ostā. Mola garums ir 860 metri. Tā jūras daļā bija pāļu konstrukcija ar akmeņu pildījumu un akmens mūri virspusē. Piekrastes daļu veidoja smagās fašīnas, bet virsbūvi lieli laukakmeņi.

 2. Pasaules kara laikā vietām mols cieta avio uzlidojumos. Pēc kara Rietumu mols tika atjaunots. 20. gs. 80 – tajos gados tas tika nostiprināts ar betona tetrapodiem.
www.citariga.lv

Mangaļsalas dambis/ Austrumu mols
Mangaļsala ir pirmā pilsētas daļa, ko šķērso visi jūras kuģi, ienākot Daugavā. Tieši no Mangaļsalas jūrā iestiepjas Mangaļsalas dambis jeb Austrumu mols, kas būvēts laika posmā no 1850. līdz 1861. gadam. Tā celtniecībai aktīvi sekojis līdzi Krievijas impērijas cars. Mola garums ir 2240 metri. Jūras daļu austrumu molam veidoja pāļu konstrukcijas, kas vēlāk tika izbērtas un pārklātas ar akmeņiem. Dambja pamatdaļa veidota no smagām fašīnām un akmeņiem. Mangaļsalas dambis kalpo kā Daugavas labā krasta nostiprinājums.

 Uz dambja saglabājušies piemiņas akmeņi par godu imperatora Aleksandra II un troņmantnieka Nikolaja Aleksandroviča apmeklējumam 1856. un 1860. gadā. 20. gs 90-tajos gados tie ir sabojāti un Austrumu mola remonta laikā iemūrēti tajā.

Mangaļsalas piekrastes mežos atrodas Daugavas grīvas krastu fortifikācijas būvju kompleksa daļas, kurām ir noteikta valsts aizsardzība.
www.citariga.lv

Daugavgrīvas mols ir būvēts 1880. gadā un tas stiepjas jūrā ZR virzienā tikpat tālu kā upes labajā krastā esošais Mangaļsalas dambis. 19.gs uz mola atradās katordznieku cietums. Raibu vēsturi piedzīvojusi Daugavgrīvas bāka, kas rāda ceļu Rīgā ienākošajiem kuģiem. 1582. gadā pie jaunās Daugavas ietekas pēc Stefana Batorija pavēles uzcēla pirmo bāku. Gadsimtu gaitā tā daudzkārt nopostīta un atkal atjaunota, tagadējā bāka ir būvēta 1957. gadā. Būtiska loma apkaimes attīstībā bija 1873. gadā celtajai Rīgas – Bolderājas dzelzceļa līnijai, kas stiepās līdz Daugavgrīvas molam. 19.-20.gadsimta mijā vietējām vajadzībām Daugavgrīvas teritorijā izbūvēja arī vairākus dzelzceļa atzarus.
www.apkaimes.lv

Lasīt tālāk
Izvēloties pārlūkot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai lai pielāgotu jūsu pieredzi. Jūs jebkurā laikā varat atsaukt savu piekrišanu, mainot pārlūkprogrammas iestatījumus un dzēšot saglabātās sīkdatnes. Privātuma politika
Piekrītu