Admiralitātes enkurs
Admiralitātes enkurs tika plaši pielietots burinieku flotē tā vienkāršās konstrukcijas un lielā turētājspēka dēļ. Turētājspēks ir četras līdz astoņas reizes lielāks par enkura masu. Šo enkuru ir grūti sagatavot pārgājienam, turklāt seklā ūdenī no grunts slienas ārā viena ķepa, kura ir bīstama citiem kuģiem. Uz ķepas var sapīties enkurķēde, tādēļ uz mūsdienu kuģiem tos izmanto tikai kā stopenkurus.
lv.wikipedia.org
Admiralitātes tipa enkuri (Admiralty anchor)
Admiralitātes enkurs tika plaši pielietots buriniekiem. Tipa nosaukumu enkurs iemantoja stipri vēlāk, nekā formu. šāda klasiska forma enkuram piemita daudz senākā pagātnē, tikai katrs kalējs to izgatavoja kā prata, riskējot ar kuģa drošību.
Kopš Admiralitātes komiteja Anglijā apstiprināja enkura visoptimālākās formas un proporcijas, pasaules enkuru ražošanā sākās to formu unifikācija. Dažādās valstīs izgatavotie enkuri kļuva ļoti līdzīgi cits citam. Līdz 19.gs. 60.gadiem, kad admiralitātes tipa enkurs vēl nebija plaši izplatīts, pēc enkura formas varēja noteikt valsti, kurā tas izgatavots. Tā Admiralitātes komitejas pārbaudītais un tai laikā par drošāko atzītais enkurs ieviesās ar nosaukumu - "admiralitātes tipa" enkurs, kura turētājspēks ir četras līdz astoņas reizes lielāks par paša masu.
Mūsdienās admiralitātes enkurus vēl izmanto dažiem buriniekiem, vai ari kā rezerves enkurus mazāka izmēra peldlīdzekļiem.