11. novembra krastmala, Rīga

11. novembra krastmala ir maģistrālā Rīgas iela, Vecrīgas un Centra apkaimēs. Kopējais ielas garums ir 1185 metri un tā sastāv no 4—6 braukšanas joslām.
Latvijas PSR laikā ielas nosaukums bija Komjaunatnes krastmala.
lv.wikipedia.org

11.novembra krastmalā ir blīva transporta satiksme – tajā ir vairākas braukšanas joslas, kursē arī sabiedriskais transports, gan autobusi un trolejbusi, gan tramvajs. Tai pieguļ gan Strēlnieku laukums, veidojot ieeju Vecrīgā, gan izeja uz Centrāltirgu, gan vairākas nozīmīgas ēkas. Padomju arhitektūru pārstāv Mākslinieku savienības nams, kurā tagad iekārtojušās laikmetīgās mākslas organizācijas, braucot pa krastmalu, aplūkojams izcilais baroka piemineklis Dannenšterna mans (17. gs,savulaik lielākā dzīvojamā ēka Rīgā. Mārstaļu iela 21), kā arī Prezidenta pils. Braucot ostas virzienā, aiz Vanšu tilta, 11.novembra krastmala kļūst par Eksporta ielu. Savukārt pie Centrāltirgus pilsētas centra virzienā – par 13.janvāra ielu. No 11.novembra krastmalas var uzbraukt uz Akmens tiltu.
www.liveriga.com



11. novembra krastmala krustojas ar sekojošām ielām:
Eksporta iela
Muitas iela
Daugavas gāte
Poļu gāte
Bīskapa gāte
Jauniela
Kaļķu iela
Akmens tilts
Grēcinieku iela
Peldu iela
Mārstaļu iela
Minsterejas iela
13. janvāra iela
Krasta iela

Vēsture
14.-20. gs. Daugavas krastu izmantoja par kuģu piestātni. 13.-16. gs. tur atradās pilsētas aizsargmūri, no 17. gs. vidus - zemes vaļņi. 19. gs., tos nojaucot, krastmalu paplašināja. No 16. gs. līdz 1930 krastmalā darbojās pilsētas pārtikas tirgus, ko sauca par Daugavmalas tirgu. Līdz 20. gs. sākumam 23.VI šeit svinēja „zāļu vakaru”. 1930 pēc tirgus likvidēšanas nojauca krastmalas mazvērtīgo apbūvi un ierīkoja apstādījumus; 1934 krastmalu nosauca par 11. novembra bulvāri (sakarā ar 1919. XI kaujām, aizstāvot Rīgu pret Bermonta uzbrukumu). 1941. 29.-30.VI krastmalā notika Rīgas aizstāvēšanas kaujas pret hitleriešiem. 1944, vācu armijai atkāpjoties, krastmalu saspridzināja. 1948 t.s. Daugavas krastmalu pārdēvēja par Komjaunatnes krastmalu. 1949 pabeidza pirmā posma atjaunošanu un labiekārtošanu. 1957 nodeva ekspluatācijai Oktobra tiltu /Akmens tiltu. 1959. atklāja pieminekli 1905. gada cīnītājiem Komjaunatnes krastmalā. Krastmalas apstādījumi sākti veidot 30. gados, pārveidoti 1959 pēc Kr.Barona projekta - ierīkotas atpūtas vietas klinteņu dzīvžogu nišās, ziemciešu stādījumi; gar apbūvi un atpūtas joslu iestādītas liepas, kā arī introducētie kokaugi (piem., ķiršveida plūme, Vanhuta spireja, papīra bērzs). (© enc.*Rīga*1988)

Lasīt tālāk
Izvēloties pārlūkot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai lai pielāgotu jūsu pieredzi. Jūs jebkurā laikā varat atsaukt savu piekrišanu, mainot pārlūkprogrammas iestatījumus un dzēšot saglabātās sīkdatnes. Privātuma politika
Piekrītu